Pentru a opta oarã consecutiv, Ferratum Group a derulat cu success Barometrul de Varã 2018™. Aproape 22.000 de gospodãrii au participat la sondajul bi-anual, care pe lângă altele, analizează principalele activități estivale în rândul respondenților, dacă aceștia preferă shoppingul online în detrimentul celui tradițional și care țari vor cheltui cel mai mult în vara lui 2018.

Rezultatele din acest an arată faptul cã 26% dintre respondenți vor cheltui mai mult decât vara trecută, în timp ce 40% vor aloca aproximativ același buget.

Tendinţe de consum

Rezultatele arată că cei ce sunt dispuși să cheltuie cel mai mult din salariul lunar în timpul vacanței de vară sunt locuitorii din Norvegia (68,5%), urmați de Letonia (67%), Croația (61,2%) și Mexic (60,3%) . În același timp, țările în care participanții vor aloca cel mai puțin din salariul lunar pe timpul verii sunt Finlanda (39,7%), Suedia (37,9%), Polonia (14%) și Brazilia (13,1%).

Cum se situează România?

România se situeazã pe pozitia a șasea în topul cheltuielilor din perioada sărbătorilor de vară, urmând sã aloce 58.90% din veniturile lunare, aproximativ 528 Euro.

Cumpărăturile online sunt preferate de 31% dintre românii ce au participat la sondaj, iar 51% din respondenți vor plati cu cardul.  Vara acesta, se pare cã mare parte din buget va fi dedicat călătoriilor în țără (18.6%), achiziționarea de articole pentru redecorarea casei (12.7%) și activitățile recreaționale (11.8%).

În ceea ce privește călătoriile, 33,84% dintre aceștia vor folosi serviciile AirBnB și în proporție de 96% vor plăti mai puțin de 100Eur pentru o noapte de cazare.

Plățile cash nu mai sunt in top

Deloc surprinzător este faptul că 70% dintre respondenții din Norvegia și Suedia spun că preferă să folosească cardul în locul numerarului. Dar nu numai în Scandinavia plățile cash sunt înlocuite de carduri, peste 50% din participanții la sondajul Ferratum afirmând că vor plăti cu cardul în această vară.

De asemenea, un procent de peste 60% dintre participanții la Barometrul de Vară Ferratum spune că va folosi serviciile de mobile banking pentru nevoile bancare pe perioada estivală. Privind mai îndeaproape,  80% dintre respondenții din Suedia, Canada, Norvegia și Olanda au afirmat că preferă utilizarea mobile banking-ului în timpul vacanței de vară.

Cumpărăturile online vs offline

Aproximativ 30% dintre cei chestionați preferă cumpărăturile online în această vară, cu Marea Britanie și Spania în fruntea clasamentului. Finlanda, Letonia și Mexic, pe de altă parte, sunt ceva mai tradiționaliste, respondenții alegând să facă mare parte din achiziții în magazinele fizice.

40% din buget alocat călătoriilor

Se observă o creștere de 7% din bugetul alocat călătoriilor, comparativ cu vara trecută, astfel încât, anul  acesta cei ce au participat la sondaj spun că vor aloca un procent de 40% din bugetul vacanței de vară pentru călătorii. Țările ce vor aloca cei mai mulți bani pentru călătorii sunt Germania (50.8%), Bulgaria (45.8%), Finlanda (41.1%) și Polonia (40.1%).

Când au fost ȋntrebaţi care sunt activitățile prioritare din punct de vedere al cheltuielilor din această vară, 11.3% din respondenți au afirmat că preferă călătoriile în țară, în timp ce 8.7% vor călători în străinătate..

În topul celor ce preferă călătoriile în străinătate sunt cei din Bulgaria, Brazilia și Danemarca, dispuși să aloce între 15% si 21% din buget pentru a pleca în vacanță peste hotare.

Dacă norvegienii vor cheltui în proporţie de 99.43% peste 100Eur pentru o noapte la hotel, cei din Germania (72.18%), Cehia (52.03%) și Bulgaria (48.72%) se află în topul celor ce preferă să apeleze la serviciile Airbnb pentru cazare în perioada estivală.

Care sunt activitățile preferate în această vară și unde merge mare parte din buget?

Referitor la activitățile pentru care vor cheltui mare parte din buget pe perioada vacanței de vară, respondenții au ales călătoriile în țară (11.3%), urmate îndeaproape de achizițiile de îmbrăcăminte și accesorii estivale (10.7%), dar și de activități de socializare cum ar fi: plaja, petreceri, restaurante, baruri (10%).

Activitățile recreaţionale în familie sau cele sportive sunt cele mai populare în Mexic, Canada și Cehia cu aproape 10% din buget alocat, urmat de participarea la evenimente personale: botezuri, nunți, etc. Doar respondenții din Letonia au ales pe primul loc grădinăritul și recondiționarea casei, fiind dispuşi să aloce un procent de 16% din venitul lor.

Cum a fost realizat Barometrul de Varã Ferratum Group  2018™?

  • Barometrul de Varã Ferratum a fost efectuat de catre clienții activi Ferratum Group în 20 țări din Europa cu un chestionar online standardizat pentru toate locațiile. Veniturile au fost menționate în moneda locală și investițiile relative pentru varã, calculate ca raport între cheltuielile de vară și venitul familiei disponibil în fiecare locație. Veniturile disponibile au fost ajustate pentru fiecare locație în funcție de paritatea puterii de cumpărare bazate pe cifrele anului 2014 ale Băncii Mondiale.
  • Peste 22.000 de gospodării au participat la sondaj. Respondenții au avut vârste cuprinse între 18 și 61 de ani, iar 54.4% au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodăriilor care au participat a fost de €603-€2631. Mãrimea medie a gospodăriilor este de 2.9 persoane.
  • În plus față de factorii demografici, respondenții au fost întrebați despre venitul lunar disponibil, cât de mult cheltuiesc în perioada verii, pe ce activități cheltuiesc banii, dacã vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare și dacã vor utiliza mobile banking-ul în timpul calatoriilor în străinătate.
  • Sondajele au folosit valuta respectivã a fiecarei tari iar răspunsurile au fost echivalate astfel ȋncât sã reflecte puterea de cumpărare a fiecăreia. Toți respondenții la sondaj au fost anonimi.

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor internațional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor și întreprinderilor mici, distribuite și gestionate pe dispozitive mobile. Fondată în 2005 și cu sediul în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în 25 de țări din Europa, Africa, America de Sud și de Nord și in regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare digitale și mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluției bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansată în 2016, este o platformă inovatoare de servicii mobile care oferă o gamă variata de servicii bancare, inclusiv plăți și transferuri online în timp real, într-o singură aplicație. În prezent este disponibilă pe cinci piețe europene. Condusă de fondatorul său, Jorma Jokela, Ferratum are aproximativ 1,9 milioane de clienți activi și fosti care au beneficiat de un împrumut în trecut (la 31 Decembrie 2017) din care peste 780.000 au un cont activ in Mobile banking sau cel puțin un împrumut luat în ultimele 12 luni.

Grupul Ferratum este listat la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul „FRU”. Pentru mai multe informații, vizitați www.ferratumgroup.com.