×

Top

·

Cel mai mare Barometru de Craciun realizat de Ferratum analizeaza obiceiurile de cumparare la nivel global din peste 23.000 de gospodarii

Helsinki, 4 decembrie 2018 – Ferratum Oyj (“Ferratum”) a derulat cu succes cea de-a noua editie consecutiva a barometrului international. Barometrul de Craciun™ a analizat planurile consumatorilor din perioada sarbatorilor de iarna si a fost realizat in peste 23.000 de gospodarii din 19 tari, lucru ce il transforma in cel mai mare studiu realizat pana acum de Ferratum.

Rezultatele din acest an arata ca 21% dintre respondenti planuiesc sa cheltuie mai mult decat Craciunul trecut, in timp ce 43% au declarat ca intentioneaza sa pastreze acelasi nivel ca in anul precedent. Sondajul indica si faptul ca cei dispusi sa cheltuie cea mai mare parte din salariu pentru vacanta de iarna sunt locuitorii din Mexic (48%), din Brazilia (38%), din Romania (29%) si din Bulgaria (25%). In acelasi timp, tarile care vor aloca cel mai putin din venitul lunar pentru sarbatori sunt Danemarca (13%), Finlanda (11%), Germania (10%) si Olanda (10%).

Romanii au afirmat in proportie de 40% ca vor aloca acelasi buget ca si anul trecut, in vreme ce 34% sunt dispusi sa investeasca mai multi bani pentru aceste sarbatori, incadrandu-se intre 100 si 200 Euro.

Craciunul este despre familie

Timpul petrecut cu familia si cu cei dragi de sarbatori reprezinta ceea ce 69% dintre respondenti au afirmat ca este cel  important pentru ei. Potrivit sondajului, 18% apreciaza sarbatoarea si spiritul Craciunului mai mult decat sa primeasca cadouri sau sa practice sporturi de iarna. Dintre cei care merg la cumparaturi pentru cadouri, aproximativ 22% au declarat ca intentioneaza sa achizitioneze produse si servicii online pentru acest Craciun, Marea Britanie si Germania fiind cei mai activi cumparatori din mediul virtual. Participantii la studiu din Estonia (16%), Croatia (15%) si Letonia (14%) prefera, in schimb, magazinele traditionale pentru cumparaturile de Craciun.

Brazilienii si romanii sunt dispusi sa aloce cei mai multi bani calatoriilor din aceasta perioada – pana la 27% din venitul lor lunar – in timp ce respondentii din Polonia, Letonia si Olanda vor aloca doar 10%-13% acestora. Cand calatoresc, 71% dintre respondentii australieni, 56% dintre canadieni si 39% danezi sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult de 100 EUR pe noapte intr-o camera de hotel, in timp ce majoritatea respondentilor din Germania (70%), Romania (33%) si Estonia (28%) au spus ca prefera o camera AirBnB mai mica pentru cazarea lor.

Potrivit Barometrului International de Craciun™, 18% dintre respondenti declara ca rezolutia pentru Noul An este despre dorinta de a petrece mai mult timp cu cei dragi. Alti 14% au spus ca doresc sa calatoreasca mai mult si 13% ca ar dori sa-si renoveze casa. Sportul si un stil de viata sanatos sunt, de asemenea, pe lista de rezolutii, 12% dintre participanti afimand ca ar dori sa devina mai activi.

Romania – cum sarbatorim si care sunt rezolutiile pentru Noul An?

Romanii considera ca cel mai important moment de sarbatori il reprezinta timpul petrecut alaturi de familie (60%), isi doresc sa se bucure de spiritul Craciunului (26%) si au in plan sa cumpere cadouri pentru sarbatori (11%). In ceea ce priveste cumparaturile, acestea se vor axa in proportie de 19% pe articole vestimentare, urmate de dulciuri & delicatese (18%) si de jocuri & jucarii (11%).

Pentru Noul An, romanii isi doresc sa petreaca mai mult cu apropiatii (32%), sa-si renoveze casa (27%) si sa calatoreasca mai mult (25%). De asemenea, 15% dintre respondenti viseaza la o viata mai activa.

Consumatorii se indreapta din ce in ce mai mult catre mobile banking

Aproape 70% dintre respondenti din Norvegia si Suedia au spus ca prefera utilizarea cardului in detrimentul platilor in numerar. Cu toate acestea, nu numai scandinavii se indreapta spre stilul de viata fara numerar – mai mult de jumatate dintre participantii a 12 din cele 19 tari din cadrul studiului au declarat ca prefera sa utilizeze cardul.

Peste 70% dintre toti participantii la sondaj (din 18 tari) au declarat ca vor utiliza serviciile de mobile banking pentru nevoile lor financiare din perioada Craciunului (10% mai mult decat in studiul din vara al Barometrului) si aproape 90% dintre respondentii din Australia, Suedia, Canada si Olanda au declarat ca vor utiliza mobile banking in aceasta perioada. Singura tara cu mai putin de 50% dintre participantii la studiu care refuza utilizarea serviciilor bancare mobile a fost Bulgaria.

Potrivit sondajului, 52% dintre respondenti vor acoperi costurile de sarbatori de Craciun din economii, in timp ce 23% au spus ca vor acoperi partial cheltuielile cu imprumuturi de la Ferratum si 13% intentioneaza sa utilizeze carduri de credit. Cele mai populare cadouri din 2018 vor fi articolele vestimentare, 16% dintre respondenti afirmand ca achizitia de haine pentru cadouri ar fi in topul listei lor de Craciun. Jucariile si jocurile (10%), dulciurile (9%) si activitatile in familie (8%) au fost alte alegeri populare.

Nota pentru editori

  • Barometrul de Craciun Ferratum a fost efectuat in randul clientilor Ferratum Group in 19 tari cu un chestionar online standardizat pentru toate locatiile. Veniturile au fost mentionate in moneda locala si investitiile relative pentru sarbatori, calculate in raport cu venitul familiei disponibil in fiecare tara. Veniturile disponibile au fost ajustate pentru fiecare locatie in functie de paritatea puterii de cumparare bazate pe cifrele anului 2014 ale Bancii Mondiale.
  • Peste 23.000 de gospodarii au participat la acest sondaj. Respondentii au avut varste cuprinse intre 18 si 61 de ani, iar 57% dintre participanti au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodariilor care au participat a fost de €866 – €3,861. Marimea medie a gospodariilor este de 2.9 persoane.
  • In plus fata de factorii demografici, respondentii au fost intrebati despre venitul net lunar disponibil, cat de mult cheltuiesc in perioada sarbatorilor, pe ce activitati cheltuie banii, daca vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare si daca vor utiliza mobile banking-ul in timpul calatoriilor in strainatate.
  • Sondajul a folosit valuta respectiva a fiecarei tari iar raspunsurile au fost echivalate astfel ȋncat sa reflecte puterea de cumparare a fiecareia. Toti respondentii la sondaj au fost anonimi.

Despre Ferratum Grup:

Ferratum Group este un furnizor international de servicii bancare mobile destinate consumatorilor si intreprinderilor mici, distribuite si gestionate pe dispozitive mobile. Fondata in 2005 si cu sediul in Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid in 25 de tari din Europa, Africa, America de Sud si de Nord si in regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier in tehnologia serviciilor financiare digitale si mobile, Ferratum se afla in prim-planul revolutiei bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansata in 2016, este o platforma inovatoare de servicii mobile care ofera o gama variata de servicii bancare, inclusiv plati si transferuri online in timp real, intr-o singura aplicatie. In prezent este disponibila pe cinci piete europene. Ferratum are aproximativ 2 milioane de clienti activi si fosti care au beneficiat de un imprumut in trecut (la 30 Septembrie 2018) din care peste 799.000 au un cont activ in Mobile banking sau cel putin un imprumut luat in ultimele 12 luni.

Grupul Ferratum este listat in Prime-Standard la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul „FRU”. Pentru mai multe informatii, vizitati www.ferratumgroup.com

Contact:

Ferratum Group

Emmi Kyykkä

Deputy Head of Investor Relations

T: +41 79 940 6315

E: emmi.kyykka@ferratum.com

·

Obieciurile de consum pe perioada vacantei de vara din 18 tari – sondaj international realizat de Ferratum

Pentru a opta oarã consecutiv, Ferratum Group a derulat cu success Barometrul de Varã 2018™. Aproape 22.000 de gospodãrii au participat la sondajul bi-anual, care pe lângă altele, analizează principalele activități estivale în rândul respondenților, dacă aceștia preferă shoppingul online în detrimentul celui tradițional și care țari vor cheltui cel mai mult în vara lui 2018.

Rezultatele din acest an arată faptul cã 26% dintre respondenți vor cheltui mai mult decât vara trecută, în timp ce 40% vor aloca aproximativ același buget.

Tendinţe de consum

Rezultatele arată că cei ce sunt dispuși să cheltuie cel mai mult din salariul lunar în timpul vacanței de vară sunt locuitorii din Norvegia (68,5%), urmați de Letonia (67%), Croația (61,2%) și Mexic (60,3%) . În același timp, țările în care participanții vor aloca cel mai puțin din salariul lunar pe timpul verii sunt Finlanda (39,7%), Suedia (37,9%), Polonia (14%) și Brazilia (13,1%).

Cum se situează România?

România se situeazã pe pozitia a șasea în topul cheltuielilor din perioada sărbătorilor de vară, urmând sã aloce 58.90% din veniturile lunare, aproximativ 528 Euro.

Cumpărăturile online sunt preferate de 31% dintre românii ce au participat la sondaj, iar 51% din respondenți vor plati cu cardul.  Vara acesta, se pare cã mare parte din buget va fi dedicat călătoriilor în țără (18.6%), achiziționarea de articole pentru redecorarea casei (12.7%) și activitățile recreaționale (11.8%).

În ceea ce privește călătoriile, 33,84% dintre aceștia vor folosi serviciile AirBnB și în proporție de 96% vor plăti mai puțin de 100Eur pentru o noapte de cazare.

Plățile cash nu mai sunt in top

Deloc surprinzător este faptul că 70% dintre respondenții din Norvegia și Suedia spun că preferă să folosească cardul în locul numerarului. Dar nu numai în Scandinavia plățile cash sunt înlocuite de carduri, peste 50% din participanții la sondajul Ferratum afirmând că vor plăti cu cardul în această vară.

De asemenea, un procent de peste 60% dintre participanții la Barometrul de Vară Ferratum spune că va folosi serviciile de mobile banking pentru nevoile bancare pe perioada estivală. Privind mai îndeaproape,  80% dintre respondenții din Suedia, Canada, Norvegia și Olanda au afirmat că preferă utilizarea mobile banking-ului în timpul vacanței de vară.

Cumpărăturile online vs offline

Aproximativ 30% dintre cei chestionați preferă cumpărăturile online în această vară, cu Marea Britanie și Spania în fruntea clasamentului. Finlanda, Letonia și Mexic, pe de altă parte, sunt ceva mai tradiționaliste, respondenții alegând să facă mare parte din achiziții în magazinele fizice.

40% din buget alocat călătoriilor

Se observă o creștere de 7% din bugetul alocat călătoriilor, comparativ cu vara trecută, astfel încât, anul  acesta cei ce au participat la sondaj spun că vor aloca un procent de 40% din bugetul vacanței de vară pentru călătorii. Țările ce vor aloca cei mai mulți bani pentru călătorii sunt Germania (50.8%), Bulgaria (45.8%), Finlanda (41.1%) și Polonia (40.1%).

Când au fost ȋntrebaţi care sunt activitățile prioritare din punct de vedere al cheltuielilor din această vară, 11.3% din respondenți au afirmat că preferă călătoriile în țară, în timp ce 8.7% vor călători în străinătate..

În topul celor ce preferă călătoriile în străinătate sunt cei din Bulgaria, Brazilia și Danemarca, dispuși să aloce între 15% si 21% din buget pentru a pleca în vacanță peste hotare.

Dacă norvegienii vor cheltui în proporţie de 99.43% peste 100Eur pentru o noapte la hotel, cei din Germania (72.18%), Cehia (52.03%) și Bulgaria (48.72%) se află în topul celor ce preferă să apeleze la serviciile Airbnb pentru cazare în perioada estivală.

Care sunt activitățile preferate în această vară și unde merge mare parte din buget?

Referitor la activitățile pentru care vor cheltui mare parte din buget pe perioada vacanței de vară, respondenții au ales călătoriile în țară (11.3%), urmate îndeaproape de achizițiile de îmbrăcăminte și accesorii estivale (10.7%), dar și de activități de socializare cum ar fi: plaja, petreceri, restaurante, baruri (10%).

Activitățile recreaţionale în familie sau cele sportive sunt cele mai populare în Mexic, Canada și Cehia cu aproape 10% din buget alocat, urmat de participarea la evenimente personale: botezuri, nunți, etc. Doar respondenții din Letonia au ales pe primul loc grădinăritul și recondiționarea casei, fiind dispuşi să aloce un procent de 16% din venitul lor.

Cum a fost realizat Barometrul de Varã Ferratum Group  2018™?

  • Barometrul de Varã Ferratum a fost efectuat de catre clienții activi Ferratum Group în 20 țări din Europa cu un chestionar online standardizat pentru toate locațiile. Veniturile au fost menționate în moneda locală și investițiile relative pentru varã, calculate ca raport între cheltuielile de vară și venitul familiei disponibil în fiecare locație. Veniturile disponibile au fost ajustate pentru fiecare locație în funcție de paritatea puterii de cumpărare bazate pe cifrele anului 2014 ale Băncii Mondiale.
  • Peste 22.000 de gospodării au participat la sondaj. Respondenții au avut vârste cuprinse între 18 și 61 de ani, iar 54.4% au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodăriilor care au participat a fost de €603-€2631. Mãrimea medie a gospodăriilor este de 2.9 persoane.
  • În plus față de factorii demografici, respondenții au fost întrebați despre venitul lunar disponibil, cât de mult cheltuiesc în perioada verii, pe ce activități cheltuiesc banii, dacã vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare și dacã vor utiliza mobile banking-ul în timpul calatoriilor în străinătate.
  • Sondajele au folosit valuta respectivã a fiecarei tari iar răspunsurile au fost echivalate astfel ȋncât sã reflecte puterea de cumpărare a fiecăreia. Toți respondenții la sondaj au fost anonimi.

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor internațional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor și întreprinderilor mici, distribuite și gestionate pe dispozitive mobile. Fondată în 2005 și cu sediul în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în 25 de țări din Europa, Africa, America de Sud și de Nord și in regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare digitale și mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluției bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansată în 2016, este o platformă inovatoare de servicii mobile care oferă o gamă variata de servicii bancare, inclusiv plăți și transferuri online în timp real, într-o singură aplicație. În prezent este disponibilă pe cinci piețe europene. Condusă de fondatorul său, Jorma Jokela, Ferratum are aproximativ 1,9 milioane de clienți activi și fosti care au beneficiat de un împrumut în trecut (la 31 Decembrie 2017) din care peste 780.000 au un cont activ in Mobile banking sau cel puțin un împrumut luat în ultimele 12 luni.

Grupul Ferratum este listat la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul „FRU”. Pentru mai multe informații, vizitați www.ferratumgroup.com.

·

Cel mai mare sondaj international de Craciun realizat de Ferratum compară comportamentele consumatorilor din peste 20 de țări

Peste 21.000 de gospodãrii au participat la Barometrul de Crãciun Ferratum Grup 2017™, sondaj efectuat al patrulea an consecutiv. Deci, care sunt cele mai populare achiziții de Crãciun și ce țară va cheltui cel mai mult ȋn aceasta vacanță? Cumpărăturile vor fi realizate online sau prin intermediul magazinelor tradiționale?

Rezultatele noastre arată că 20% din respondenți își vor majora cheltuielile, în timp ce aproximativ 50% din gospodării vor cheltui pe cadouri la fel de mult cum au făcut-o și Crăciunul trecut.

Cum se situează România?

Românii iubesc Crãciunul, sau cel puțin asa reiese din sondajul realizat de Ferratum Grup. România se situeazã pe locul al doilea în topul cheltuielilor din perioada sărbătorilor de iarnă, urmând sã aloce 31.9% din veniturile lunare, aproximativ 280 Euro.

Când vine vorba de digitalizare, doar 25% dintre românii ce au participat la sondaj au spus ca preferã cumpãrãturile online, restul preferând sã plece ȋn goana dupa cadouri prin magazine. Anul acesta se pare cã mare parte din buget va merge cãtre imbrãcãminte (20.9%), dulciuri (19.4%) și jucãrii (12.7%),

De sărbători nu stăm acasă: 28% din buget va merge către călătorii, Iar atunci cand călătoresc, romanii preferă serviciile AirBnB, fiind ȋn topul clasamentului celor 20 ţãri participante, cu un procent de 40.4%.

Tendinţe de consum

Potrivit rezultatelor din 2017 Barometrului de Crãciun™, în topul celor ce vor cheltui cel mai mult de sărbători anul acesta se află Mexicul (34,6%), România (31,9%), Spania (29,6%) și Brazilia (28,2%). La celălalt capăt al scalei se află Croația (14,4%), Norvegia (13,4), Finlanda (12,3%) și Olanda (11,8%), care își vor menține poziția de anul trecut, cheltuind cel mai puțin în perioada sărbătorilor de iarnă.

Studiul nostru arată că, de Crăciun, cheltuielile vor fi ridicate atât în Noua Zeelandă, cât și în Australia, gospodăriile din ambele țări alocând 22% -23% din salariul lunar.

Serviciile mobile

Mai mult de 50% dintre participanții la sondaj vor folosi cardurile de credit în detrimentul plãţilor în numerar pentru achiziţiile pe care le vor face în această perioadă. 70% dintre respondenţii din Norvegia și Suedia au ales cardul ca metodă preferată de plată.

Când vine vorba de sectorul bancar, peste 60% dintre respondenți au declarat că vor folosi serviciile bancare mobile pentru tranzacțiile zilnice. Mai mult de 80% dintre respondenții din Australia, Noua Zeelandă, Olanda, Suedia, Norvegia și Canada au declarat că vor folosi serviciile bancare mobile în timpul Crăciunului.

De unde și ce cumpără oamenii?

Similar cu anul trecut, numărul de gospodării care realizează cumpărăturile online va fi în jur de 25%. Germania, Marea Britanie și Olanda au cele mai digitalizate gospodarii atunci când vine vorba de cumpărarea cadourilor de Crăciun, în timp ce Croația, Letonia și Mexic sunt adeptele tradiționalului, preferând magazinele fizice pentru cumpărăturile din această perioadă.

Deci, ce intentioneaza oamenii să cumpere pentru Crăciunul acesta? 17,5% dintre respondenți au clasat hainele în partea de sus a listei, făcându-le cel mai popular produs atât de cumparat cât şi de primit. Jucăriile și jocurile (13,7%), dulciurile (12%) și electronicele de consum (9,1%) au fost alte alegeri populare.

Respondenții din unsprezece țări au declarat că preferă îmbrăcămintea ca dar de Crăciun. Finlanda (17,5%) și Croația (23,9%) vor cheltui o mare parte din bugetul lor de Crăciun pe dulciuri și delicatese, în timp ce respondenții din Marea Britanie, Suedia, Australia și Estonia au declarat că vor cheltui 20% pe jucării și jocuri.

 

Cum a fost realizat Barometrul de Crãciun Ferratum Grup 2017™?

  • Peste 21.000 de gospodãrii au participat la sondaj. Respondenţii au avut vârste cuprinse ȋntre 18 și 61 de ani și 58.8% dintre aceștia au fost femei. Venitul mediu net disponibil al gospodãriilor care au participat la sondaj a fost de € 555- € 4580. Marimea medie a gospodãriilor este de 2.89 persoane.
  • În plus faţã de factorii demografici, respondenţii au fost ȋntrebaţi despre venitul net lunar disponibil, cât de mult cheltuiesc ȋn perioada Sãrbãtorilor de Crãciun, pe ce activitãţi de iarnã ȋşi cheltuiesc banii şi dacã vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare, ȋn aceastã perioadã.
  • Sondajele au folosit valuta respectivã a fiecãrei ţãri. Rãspunsurile au fost echivalate astfel ȋncât sã reflecte puterea de cumpãrare a fiecãrei ţãri. Toţi respondenţii sondajului au fost anonimi.

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor internațional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor și întreprinderilor mici, distribuite și gestionate pe dispozitive mobile. Fondată în 2005 și cu sediul în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în 25 de țări din Europa, Africa, America de Sud și de Nord și in regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare digitale și mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluției bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansată în 2016, este o platformă inovatoare de servicii mobile care oferă o gamă variata de servicii bancare, inclusiv plăți și transferuri online în timp real, într-o singură aplicație. În prezent este disponibilă pe cinci piețe europene. Condusă de fondatorul său, Jorma Jokela, Ferratum are aproximativ 1,8 milioane de clienți activi și fosti care au beneficiat de un împrumut în trecut (la 30 septembrie 2017).

Grupul Ferratum este listat la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul „FRU”. Pentru mai multe informații, vizitați www.ferratumgroup.com.

Contact:

Ferratum Group

Emmi Kyykkä

Business Support Manager for CEO

T: +41 79 940 6315

E: emmi.kyykka@ferratum.com

 

Acceseaza barometrul in format PDF: Ferratum Barometru de Craciun 2017:

·

Ce ar trebui sa cumpar la reducerile din Ianuarie?

Cele mai mari reduceri din an sunt pe cale sa se intample in aproape toate magazinele. Sau aproape cele mai mari daca luam in calcul si Black Friday. De regula, in luna Ianuarie majoritatea comerciantilor tind sa reduca preturile semnificativ pentru a atrage clientii in magazine in perioada de dupa sarbatori. Fiindca ne dorim sa fii cat mai informat atunci cand vine vorba de bugetul tau, mai jos vom vorbi despre cateva categorii de produse pe care le poti gasi mult mai ieftine in aceasta perioada.

Citește mai mult

·

Cum ti se poate schimba bugetul de cumparaturi de sarbatori?

Sarbatorile bat la usa, iar pentru multi dintre noi asta inseamna mai mult decat cadouri pe care le primesti sau le oferi, mese imbelsugate, prieteni si familie. Multe persoane simt in perioada sarbatorilor in dezechilibru in ceea ce priveste bugetul de cumparaturi. Sunt multe lucruri ce pot avea efecte negative asupra economiilor tale. Mai jos vorbim despre fiecare in parte, pentru a sti cand trebuie sa fii mai chibzuit si care sunt detaliile ce necesita mai multa atentie.

Citește mai mult

· afacere

Cum sa iti creezi un plan pentru afacere?

Atunci cand vor sa inceapa o afacere, multe persoane incep sa povesteasca de conceptul ei, de ce le-ar placea sa faca, cum vad evolutia lucrurilor de-a lungul timpului, dar uita cel mai important lucru: sa planifice fiecare pas, oricat de mic ar fi. Un plan pentru afacerea ta te poate ajuta sa treci peste momentele dificile sau chiar sa le eviti de la bun inceput. Iata care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi daca te gandesti sa incepi de la zero.

Citește mai mult

·

Hobby-uri care te pot ajuta sa ai parte de un castig rapid

Cu totii cautam metode cat mai usoare de a face un castig rapid. Pentru asta nu trebuie sa iti vinzi sau amanetezi obiecte importante din casa, sa prestezi servicii care nu iti sunt pe plac sau sa te angajezi intr-un domeniu care nu te atrage. Exista cateva hobby-uri care te pot ajuta sa castigi cativa bani in plus si nu vei simti ca muncesti sau ca ai o presiune care iti apasa pe umeri. O sa muncesti cu drag, iar asta e poate cel mai important lucru.

Citește mai mult

· credit-pentru-casa

Semne care iti spun ca nu esti pregatit sa faci un credit pentru casa

Sa faci pasul cel mare de la chirie la o casa a ta este un sentiment de eliberare si de libertate. Pentru multi acesta este momentul in care au devenit responsabili in totalitate si nu mai depind de nimeni.Cu toate astea, sunt multe persoane care chiar daca vor sa faca acest pas, nu sunt pregatite sa faca un credit pentru casa. Iata care sunt principalele semne care iti vor spune ca nu esti pregatit sa cumperi o locuinta.

Citește mai mult


Vreți să fiți la curent cu cele mai recente informații financiare?
Abonați-vă la newsletter-ul Finanza.ro!

Introduceți mai jos adresa dumneavoastră de email și apăsați enter