×

Noutăți

·

Cel mai mare Barometru de Craciun realizat de Ferratum analizeaza obiceiurile de cumparare la nivel global din peste 23.000 de gospodarii

Helsinki, 4 decembrie 2018 – Ferratum Oyj (“Ferratum”) a derulat cu succes cea de-a noua editie consecutiva a barometrului international. Barometrul de Craciun™ a analizat planurile consumatorilor din perioada sarbatorilor de iarna si a fost realizat in peste 23.000 de gospodarii din 19 tari, lucru ce il transforma in cel mai mare studiu realizat pana acum de Ferratum.

Rezultatele din acest an arata ca 21% dintre respondenti planuiesc sa cheltuie mai mult decat Craciunul trecut, in timp ce 43% au declarat ca intentioneaza sa pastreze acelasi nivel ca in anul precedent. Sondajul indica si faptul ca cei dispusi sa cheltuie cea mai mare parte din salariu pentru vacanta de iarna sunt locuitorii din Mexic (48%), din Brazilia (38%), din Romania (29%) si din Bulgaria (25%). In acelasi timp, tarile care vor aloca cel mai putin din venitul lunar pentru sarbatori sunt Danemarca (13%), Finlanda (11%), Germania (10%) si Olanda (10%).

Romanii au afirmat in proportie de 40% ca vor aloca acelasi buget ca si anul trecut, in vreme ce 34% sunt dispusi sa investeasca mai multi bani pentru aceste sarbatori, incadrandu-se intre 100 si 200 Euro.

Craciunul este despre familie

Timpul petrecut cu familia si cu cei dragi de sarbatori reprezinta ceea ce 69% dintre respondenti au afirmat ca este cel  important pentru ei. Potrivit sondajului, 18% apreciaza sarbatoarea si spiritul Craciunului mai mult decat sa primeasca cadouri sau sa practice sporturi de iarna. Dintre cei care merg la cumparaturi pentru cadouri, aproximativ 22% au declarat ca intentioneaza sa achizitioneze produse si servicii online pentru acest Craciun, Marea Britanie si Germania fiind cei mai activi cumparatori din mediul virtual. Participantii la studiu din Estonia (16%), Croatia (15%) si Letonia (14%) prefera, in schimb, magazinele traditionale pentru cumparaturile de Craciun.

Brazilienii si romanii sunt dispusi sa aloce cei mai multi bani calatoriilor din aceasta perioada – pana la 27% din venitul lor lunar – in timp ce respondentii din Polonia, Letonia si Olanda vor aloca doar 10%-13% acestora. Cand calatoresc, 71% dintre respondentii australieni, 56% dintre canadieni si 39% danezi sunt dispusi sa cheltuiasca mai mult de 100 EUR pe noapte intr-o camera de hotel, in timp ce majoritatea respondentilor din Germania (70%), Romania (33%) si Estonia (28%) au spus ca prefera o camera AirBnB mai mica pentru cazarea lor.

Potrivit Barometrului International de Craciun™, 18% dintre respondenti declara ca rezolutia pentru Noul An este despre dorinta de a petrece mai mult timp cu cei dragi. Alti 14% au spus ca doresc sa calatoreasca mai mult si 13% ca ar dori sa-si renoveze casa. Sportul si un stil de viata sanatos sunt, de asemenea, pe lista de rezolutii, 12% dintre participanti afimand ca ar dori sa devina mai activi.

Romania – cum sarbatorim si care sunt rezolutiile pentru Noul An?

Romanii considera ca cel mai important moment de sarbatori il reprezinta timpul petrecut alaturi de familie (60%), isi doresc sa se bucure de spiritul Craciunului (26%) si au in plan sa cumpere cadouri pentru sarbatori (11%). In ceea ce priveste cumparaturile, acestea se vor axa in proportie de 19% pe articole vestimentare, urmate de dulciuri & delicatese (18%) si de jocuri & jucarii (11%).

Pentru Noul An, romanii isi doresc sa petreaca mai mult cu apropiatii (32%), sa-si renoveze casa (27%) si sa calatoreasca mai mult (25%). De asemenea, 15% dintre respondenti viseaza la o viata mai activa.

Consumatorii se indreapta din ce in ce mai mult catre mobile banking

Aproape 70% dintre respondenti din Norvegia si Suedia au spus ca prefera utilizarea cardului in detrimentul platilor in numerar. Cu toate acestea, nu numai scandinavii se indreapta spre stilul de viata fara numerar – mai mult de jumatate dintre participantii a 12 din cele 19 tari din cadrul studiului au declarat ca prefera sa utilizeze cardul.

Peste 70% dintre toti participantii la sondaj (din 18 tari) au declarat ca vor utiliza serviciile de mobile banking pentru nevoile lor financiare din perioada Craciunului (10% mai mult decat in studiul din vara al Barometrului) si aproape 90% dintre respondentii din Australia, Suedia, Canada si Olanda au declarat ca vor utiliza mobile banking in aceasta perioada. Singura tara cu mai putin de 50% dintre participantii la studiu care refuza utilizarea serviciilor bancare mobile a fost Bulgaria.

Potrivit sondajului, 52% dintre respondenti vor acoperi costurile de sarbatori de Craciun din economii, in timp ce 23% au spus ca vor acoperi partial cheltuielile cu imprumuturi de la Ferratum si 13% intentioneaza sa utilizeze carduri de credit. Cele mai populare cadouri din 2018 vor fi articolele vestimentare, 16% dintre respondenti afirmand ca achizitia de haine pentru cadouri ar fi in topul listei lor de Craciun. Jucariile si jocurile (10%), dulciurile (9%) si activitatile in familie (8%) au fost alte alegeri populare.

Nota pentru editori

  • Barometrul de Craciun Ferratum a fost efectuat in randul clientilor Ferratum Group in 19 tari cu un chestionar online standardizat pentru toate locatiile. Veniturile au fost mentionate in moneda locala si investitiile relative pentru sarbatori, calculate in raport cu venitul familiei disponibil in fiecare tara. Veniturile disponibile au fost ajustate pentru fiecare locatie in functie de paritatea puterii de cumparare bazate pe cifrele anului 2014 ale Bancii Mondiale.
  • Peste 23.000 de gospodarii au participat la acest sondaj. Respondentii au avut varste cuprinse intre 18 si 61 de ani, iar 57% dintre participanti au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodariilor care au participat a fost de €866 – €3,861. Marimea medie a gospodariilor este de 2.9 persoane.
  • In plus fata de factorii demografici, respondentii au fost intrebati despre venitul net lunar disponibil, cat de mult cheltuiesc in perioada sarbatorilor, pe ce activitati cheltuie banii, daca vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare si daca vor utiliza mobile banking-ul in timpul calatoriilor in strainatate.
  • Sondajul a folosit valuta respectiva a fiecarei tari iar raspunsurile au fost echivalate astfel ȋncat sa reflecte puterea de cumparare a fiecareia. Toti respondentii la sondaj au fost anonimi.

Despre Ferratum Grup:

Ferratum Group este un furnizor international de servicii bancare mobile destinate consumatorilor si intreprinderilor mici, distribuite si gestionate pe dispozitive mobile. Fondata in 2005 si cu sediul in Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid in 25 de tari din Europa, Africa, America de Sud si de Nord si in regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier in tehnologia serviciilor financiare digitale si mobile, Ferratum se afla in prim-planul revolutiei bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansata in 2016, este o platforma inovatoare de servicii mobile care ofera o gama variata de servicii bancare, inclusiv plati si transferuri online in timp real, intr-o singura aplicatie. In prezent este disponibila pe cinci piete europene. Ferratum are aproximativ 2 milioane de clienti activi si fosti care au beneficiat de un imprumut in trecut (la 30 Septembrie 2018) din care peste 799.000 au un cont activ in Mobile banking sau cel putin un imprumut luat in ultimele 12 luni.

Grupul Ferratum este listat in Prime-Standard la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul „FRU”. Pentru mai multe informatii, vizitati www.ferratumgroup.com

Contact:

Ferratum Group

Emmi Kyykkä

Deputy Head of Investor Relations

T: +41 79 940 6315

E: emmi.kyykka@ferratum.com

·

Cel mai mare sondaj international de Craciun realizat de Ferratum compară comportamentele consumatorilor din peste 20 de țări

Peste 21.000 de gospodãrii au participat la Barometrul de Crãciun Ferratum Grup 2017™, sondaj efectuat al patrulea an consecutiv. Deci, care sunt cele mai populare achiziții de Crãciun și ce țară va cheltui cel mai mult ȋn aceasta vacanță? Cumpărăturile vor fi realizate online sau prin intermediul magazinelor tradiționale?

Rezultatele noastre arată că 20% din respondenți își vor majora cheltuielile, în timp ce aproximativ 50% din gospodării vor cheltui pe cadouri la fel de mult cum au făcut-o și Crăciunul trecut.

Cum se situează România?

Românii iubesc Crãciunul, sau cel puțin asa reiese din sondajul realizat de Ferratum Grup. România se situeazã pe locul al doilea în topul cheltuielilor din perioada sărbătorilor de iarnă, urmând sã aloce 31.9% din veniturile lunare, aproximativ 280 Euro.

Când vine vorba de digitalizare, doar 25% dintre românii ce au participat la sondaj au spus ca preferã cumpãrãturile online, restul preferând sã plece ȋn goana dupa cadouri prin magazine. Anul acesta se pare cã mare parte din buget va merge cãtre imbrãcãminte (20.9%), dulciuri (19.4%) și jucãrii (12.7%),

De sărbători nu stăm acasă: 28% din buget va merge către călătorii, Iar atunci cand călătoresc, romanii preferă serviciile AirBnB, fiind ȋn topul clasamentului celor 20 ţãri participante, cu un procent de 40.4%.

Tendinţe de consum

Potrivit rezultatelor din 2017 Barometrului de Crãciun™, în topul celor ce vor cheltui cel mai mult de sărbători anul acesta se află Mexicul (34,6%), România (31,9%), Spania (29,6%) și Brazilia (28,2%). La celălalt capăt al scalei se află Croația (14,4%), Norvegia (13,4), Finlanda (12,3%) și Olanda (11,8%), care își vor menține poziția de anul trecut, cheltuind cel mai puțin în perioada sărbătorilor de iarnă.

Studiul nostru arată că, de Crăciun, cheltuielile vor fi ridicate atât în Noua Zeelandă, cât și în Australia, gospodăriile din ambele țări alocând 22% -23% din salariul lunar.

Serviciile mobile

Mai mult de 50% dintre participanții la sondaj vor folosi cardurile de credit în detrimentul plãţilor în numerar pentru achiziţiile pe care le vor face în această perioadă. 70% dintre respondenţii din Norvegia și Suedia au ales cardul ca metodă preferată de plată.

Când vine vorba de sectorul bancar, peste 60% dintre respondenți au declarat că vor folosi serviciile bancare mobile pentru tranzacțiile zilnice. Mai mult de 80% dintre respondenții din Australia, Noua Zeelandă, Olanda, Suedia, Norvegia și Canada au declarat că vor folosi serviciile bancare mobile în timpul Crăciunului.

De unde și ce cumpără oamenii?

Similar cu anul trecut, numărul de gospodării care realizează cumpărăturile online va fi în jur de 25%. Germania, Marea Britanie și Olanda au cele mai digitalizate gospodarii atunci când vine vorba de cumpărarea cadourilor de Crăciun, în timp ce Croația, Letonia și Mexic sunt adeptele tradiționalului, preferând magazinele fizice pentru cumpărăturile din această perioadă.

Deci, ce intentioneaza oamenii să cumpere pentru Crăciunul acesta? 17,5% dintre respondenți au clasat hainele în partea de sus a listei, făcându-le cel mai popular produs atât de cumparat cât şi de primit. Jucăriile și jocurile (13,7%), dulciurile (12%) și electronicele de consum (9,1%) au fost alte alegeri populare.

Respondenții din unsprezece țări au declarat că preferă îmbrăcămintea ca dar de Crăciun. Finlanda (17,5%) și Croația (23,9%) vor cheltui o mare parte din bugetul lor de Crăciun pe dulciuri și delicatese, în timp ce respondenții din Marea Britanie, Suedia, Australia și Estonia au declarat că vor cheltui 20% pe jucării și jocuri.

 

Cum a fost realizat Barometrul de Crãciun Ferratum Grup 2017™?

  • Peste 21.000 de gospodãrii au participat la sondaj. Respondenţii au avut vârste cuprinse ȋntre 18 și 61 de ani și 58.8% dintre aceștia au fost femei. Venitul mediu net disponibil al gospodãriilor care au participat la sondaj a fost de € 555- € 4580. Marimea medie a gospodãriilor este de 2.89 persoane.
  • În plus faţã de factorii demografici, respondenţii au fost ȋntrebaţi despre venitul net lunar disponibil, cât de mult cheltuiesc ȋn perioada Sãrbãtorilor de Crãciun, pe ce activitãţi de iarnã ȋşi cheltuiesc banii şi dacã vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare, ȋn aceastã perioadã.
  • Sondajele au folosit valuta respectivã a fiecãrei ţãri. Rãspunsurile au fost echivalate astfel ȋncât sã reflecte puterea de cumpãrare a fiecãrei ţãri. Toţi respondenţii sondajului au fost anonimi.

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor internațional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor și întreprinderilor mici, distribuite și gestionate pe dispozitive mobile. Fondată în 2005 și cu sediul în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în 25 de țări din Europa, Africa, America de Sud și de Nord și in regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare digitale și mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluției bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansată în 2016, este o platformă inovatoare de servicii mobile care oferă o gamă variata de servicii bancare, inclusiv plăți și transferuri online în timp real, într-o singură aplicație. În prezent este disponibilă pe cinci piețe europene. Condusă de fondatorul său, Jorma Jokela, Ferratum are aproximativ 1,8 milioane de clienți activi și fosti care au beneficiat de un împrumut în trecut (la 30 septembrie 2017).

Grupul Ferratum este listat la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul „FRU”. Pentru mai multe informații, vizitați www.ferratumgroup.com.

Contact:

Ferratum Group

Emmi Kyykkä

Business Support Manager for CEO

T: +41 79 940 6315

E: emmi.kyykka@ferratum.com

 

Acceseaza barometrul in format PDF: Ferratum Barometru de Craciun 2017:

·

Care sunt cele mai mari economii mondiale

Atunci cand ne referim la cele mai mari economii din lume, primele tari la care ne gandim sunt Statele Unite ale Americii, China, Germania si Marea Britanie.  Desi aceste tari au ramas in topul clasamentului cu cele mai mari sume inregistrate in PIB, specialistii considera ca situatia economiei mondiale va fi cu totul diferita in 2050.

Citește mai mult

· bani de acasa

Metoda simpla prin care poti castiga bani de acasa

Datorita avansului tehnologic, tot mai multi adulti isi castiga existenta muncind de acasa, direct confortul propriului camin. Chiar daca nu putem vorbi neaparat de o munca mai usoara, marele avantaj al meseriilor care pot fi practicate de acasa consta in timpul pe care il economisesti evitand traficul aglomerat de la orele de varf. De asemenea, in acest fel vei evita pauzele de inspiratie sau lipsa de energie care iti scurteaza deseori programul de munca efectiva de la birou.

Citește mai mult

· bancnotele romanesti

Cine sunt personalitatile de pe bancnotele romanesti

Chiar daca le folosim in fiecare zi cand facem cumparaturi sau platim diverse facturi, bancnotele romanesti sunt reprezentate de personalitati care raman un mister pentru multi dintre romani. Exceptie face poate doar marele poet national, Mihai Eminescu, care insa apare pe o bancnota mult prea valoroasa pentru a ne aminti de el in fiecare zi. Cat de des avem nevoie de o bancnota de 500 RON la urma urmei?

Citește mai mult

· amanet

3 motive pentru care NU trebuie sa apelezi la Amanet

Un amanet este o intreprindere care iti poate oferi rapid o suma de bani sub forma de imprumut, in conformitate cu valoarea unui obiect pe care trebuie sa il oferi garantie. La inceput, acest sistem denumit “amanet” functiona cu garantii insemnand obiecte din metal pretios, bijuterii sau vase din argint de exemplu. In prezent, persoanele care doresc sa apeleze la astfel de imprumuturi, pot garanta si cu alte obiecte, precum ceasuri sau chiar electrocasnice.

Citește mai mult

· tipuri de asigurari

Tipuri de asigurări și diferențele dintre ele

Pentru că trăim într-o lume nesigură, nimeni și nimic nu ne poate spune dinainte care sunt principalele riscuri și potențialele cheltuieli din următorul an. Asigurările sunt însă un mod bun de a anticipa eventuale necazuri care ni se pot întâmpla în viitor și care ne pot provoca grave dificultăți financiare. Tocmai din acest motiv, este important să cunoaștem principalele tipuri de asigurări de care putem beneficia, precum și diferențele dintre ele.

Citește mai mult


Vreți să fiți la curent cu cele mai recente informații financiare?
Abonați-vă la newsletter-ul Finanza.ro!

Introduceți mai jos adresa dumneavoastră de email și apăsați enter