×

Bani

·

Cel mai mare Barometru de Crăciun™ realizat de Ferratum analizează obiceiurile de cumpărare la nivel global din peste 31.000 de gospodării

Cel mai mare Barometru de Crăciun™ realizat de Ferratum analizează obiceiurile de cumpărare la nivel global din peste 31.000 de gospodării

Când vine vorba de perioada sărbătorilor de Crăciun, care sunt obiceiurile consumatorilor? Locuitorii căror țări cheltuie cel mai mult? Ce țară cumpără cele mai multe haine și cine e dispus să cheltuie  mai mult de 100 EURO pentru o noapte de cazare la hotel? Cine folosește serviciile bancare mobile și care sunt rezoluțiile pentru Anul 2019?

Ferratum Group, un furnizor global de servicii financiare mobile, a analizat planurile clienților din 14 țări în ceea ce priveste cheltuielile din perioada sărbătorilor de iarnă. Peste 31.000 de persoane au completat sondajul și ne-au împărtășit planurile pentru acest Crăciun, cheltuieli pe care au în plan sa le faca și dorințele pentru noul an.

Sondajul indică faptul că 21% dintre participanți vor cheltui mai mult comparativ cu anul precedent, 38% intenționează să cheltuie mai puțin, iar 42% să mențină același nivel al cheltuielilor ca anul trecut. Sondajul a relevat câteva diferențe surprinzătoare între țări în ceea ce privește cheltuielile din această perioadă. În acest an, Barometrul internațional de Crăciun Ferratum arată că Brazilia este precursorul cheltuitorilor de Crăciun, 91% din veniturile lor lunare fiind alocate sărbătorilor. Pe locul 2 găsim Polonia cu doar 36%, urmată îndeaproape de Australia, Spania și România ca țări care investesc cei mai mulți bani în perioada sărbătorilor de Crăciun, respectiv aproximativ 34% din veniturile lor lunare.

Care țări aleg achizițiile online?

Marea Britanie se află pe primul loc în ceea ce privește achizițiile online din 2019 cu un procent de 38%, urmată de Olanda (30%) și Suedia (29%), în timp ce Estonia, Croația și Letonia preferă magazinele tradiționale pentru cumpărăturile de Crăciun.

Ce are de-a face dragostea cu asta?

Când au fost întrebați ce apreciază mai mult în această perioadă a anului, 64% dintre respondenți au spus că timpul petrecut alături de familie și de cei dragi reprezintă dorința lor primordială pentru acest Crăciun.

Care sunt rezoluțiile pentru Noul An?

Petrecerea timpului cu cei dragi este, din nou, răspunsul de top (23%), urmat de renovarea casei (15%), de călătorii (12%) și de o viață mai activă și mai sănătoasă (11%).

Hainele, dulciurile și jucăriile reprezintă principalele atracții pentru acest Crăciun

Hainele vor fi cele mai cumpărate prduse în această iarnă, cu o medie de 13% din venitul disponibil al unei familii, urmate de dulciuri (12%) și jucării sau jocuri (11%). Aproape toată lumea adoră modă, 12 țări din 14 susțînând că vor cheltui cei mai mulți bani pentru îmbrăcăminte și cumpărături de Crăciun. Singurele excepții sunt Letonia, unde participarea la evenimente sportive reprezintă prima alegere și Polonia care situează dulciurile pe primul loc.

Unde sunt dependenții de călătorii?

Brazilia, țara care cheltuie cel mai mult în timpul sărbătorilor de Crăciun, se află, de asemenea, în topul listei de cheltuieli pentru călătorii, 31% dintre respondenți afirmând că cea mai mare parte a cheltuielilor lor vor merge în această direcție. De asemenea, românilor și australienilor le place să călătorească, alocând turismului aproximativ 25% din cheltuielile lor de Crăciun. 71% dintre respondenții din Suedia și 64% din Marea Britanie și Norvegia au afirmat că vor utiliza plata cu cardul în detrimentul tranzacțiilor în numerar.

Mobile banking-ul este viitorul

Toate țările (67%), cu excepția Bulgariei (43%) aleg mobile banking-ul, Suedia și Olanda fiind precursorii acestui trend digital (91%).

Hoteluri scumpe sau Airbnb?

Australienii și canadienii vor plăti mai mult de 100 EURO pentru o noapte de cazare la hotel, în timp ce românii și estonienii vor alege mai degrabă servicii precum Airbnb în timpul vacanțelor sau în timpul călătoriei în străinătate.

Cum sărbătoresc românii și care sunt rezoluțiile pentru Noul An?

Conform studiului realizat de Ferratum, Românii consideră că cel mai important moment de sărbători îl reprezintă timpul petrecut alături de familie (62%), își doresc să se bucure de spiritul Crăciunului (23%) și au în plan să cumpere cadouri pentru sărbători (13%). În ceea ce privește cumpărăturile, acestea se vor axa în proporție de 20% pe articole vestimentare, urmate de dulciuri & delicatese (17%) și de jocuri & jucării (12%).

Pentru Noul An, românii își doresc să petreacă mai mult cu apropiații (32%), să-și renoveze casa (28%) și să călătorească mai mult (24%). Spre deosebire de anul trecut (15%), doar 13% dintre respondenți visează la o viață mai activă.

Cum a fost realizat Barometrul de Crăciun Ferratum Group 2019™?

• Sondajul a fost efectuat de  Ferratum Group în rândul clienților și non-clienților săi, în 14 țări,ca chestionar online standardizat pentru toate țările. Veniturile sunt declarate în moneda locală, iar consumul relativ de Crăciun este calculat în raport cu venitul disponibil lunar al unei familii din fiecare țară.

• Peste 31.000 de gospodării au participat la sondaj. Respondenții au avut vârsta cuprinsă între 18 și peste 61 de ani. 60% dintre participanți au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodăriilor participante a fost cuprins între 880 și 3836 EUR. Mărimea medie a gospodăriei în rândul respondenților a fost de 2,9 persoane.

• Pe lângă factorii demografici, respondenții au fost întrebați despre venitul disponibil lunar, câți bani vor fi alocați pentru sărbătorile de Crăciun, care sunt rezoluțiile pentru Anul Nou, dacă vor călători în perioada sărbătorilor de iarnă sau dacă vor folosi serviciile Airbnb, respectiv, servicii bancare online în timpul călătoriilor în străinătate.

• Sondajul a utilizat moneda locală a fiecărei țări. Răspunsurile au fost echivalate pentru a reflecta puterea de cumpărare a fiecărei țări. Toți respondenții la sondaj au fost anonimi.

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor internațional de servicii bancare mobile și de credite on-line destinate persoanelor fizice și întreprinderilor mici, distribuite și gestionate pe dispozitive mobile. Fondat în anul 2005 în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în peste 23 de țări din Europa, Africa, America de Sud și de Nord, Australia și Asia.

Că pionier în tehnologia serviciilor financiare mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluției bancare digitale. Ferratum are un protofoliu de aproximativ 763.000 de clienți activi – care au un cont deschis în cadrul Mobile Bank sau un împrumut luat în ultimele 12 luni (ultima actualizare: 30 septembrie 2019).

Grupul Ferratum este listat în Prime-Standard la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul “FRU”. Pentru mai multe informații, vizitați www.ferratumgroup.com.

·

Obieciurile de consum pe perioada vacantei de vara din 18 tari – sondaj international realizat de Ferratum

Pentru a opta oarã consecutiv, Ferratum Group a derulat cu success Barometrul de Varã 2018™. Aproape 22.000 de gospodãrii au participat la sondajul bi-anual, care pe lângă altele, analizează principalele activități estivale în rândul respondenților, dacă aceștia preferă shoppingul online în detrimentul celui tradițional și care țari vor cheltui cel mai mult în vara lui 2018.

Rezultatele din acest an arată faptul cã 26% dintre respondenți vor cheltui mai mult decât vara trecută, în timp ce 40% vor aloca aproximativ același buget.

Tendinţe de consum

Rezultatele arată că cei ce sunt dispuși să cheltuie cel mai mult din salariul lunar în timpul vacanței de vară sunt locuitorii din Norvegia (68,5%), urmați de Letonia (67%), Croația (61,2%) și Mexic (60,3%) . În același timp, țările în care participanții vor aloca cel mai puțin din salariul lunar pe timpul verii sunt Finlanda (39,7%), Suedia (37,9%), Polonia (14%) și Brazilia (13,1%).

Cum se situează România?

România se situeazã pe pozitia a șasea în topul cheltuielilor din perioada sărbătorilor de vară, urmând sã aloce 58.90% din veniturile lunare, aproximativ 528 Euro.

Cumpărăturile online sunt preferate de 31% dintre românii ce au participat la sondaj, iar 51% din respondenți vor plati cu cardul.  Vara acesta, se pare cã mare parte din buget va fi dedicat călătoriilor în țără (18.6%), achiziționarea de articole pentru redecorarea casei (12.7%) și activitățile recreaționale (11.8%).

În ceea ce privește călătoriile, 33,84% dintre aceștia vor folosi serviciile AirBnB și în proporție de 96% vor plăti mai puțin de 100Eur pentru o noapte de cazare.

Plățile cash nu mai sunt in top

Deloc surprinzător este faptul că 70% dintre respondenții din Norvegia și Suedia spun că preferă să folosească cardul în locul numerarului. Dar nu numai în Scandinavia plățile cash sunt înlocuite de carduri, peste 50% din participanții la sondajul Ferratum afirmând că vor plăti cu cardul în această vară.

De asemenea, un procent de peste 60% dintre participanții la Barometrul de Vară Ferratum spune că va folosi serviciile de mobile banking pentru nevoile bancare pe perioada estivală. Privind mai îndeaproape,  80% dintre respondenții din Suedia, Canada, Norvegia și Olanda au afirmat că preferă utilizarea mobile banking-ului în timpul vacanței de vară.

Cumpărăturile online vs offline

Aproximativ 30% dintre cei chestionați preferă cumpărăturile online în această vară, cu Marea Britanie și Spania în fruntea clasamentului. Finlanda, Letonia și Mexic, pe de altă parte, sunt ceva mai tradiționaliste, respondenții alegând să facă mare parte din achiziții în magazinele fizice.

40% din buget alocat călătoriilor

Se observă o creștere de 7% din bugetul alocat călătoriilor, comparativ cu vara trecută, astfel încât, anul  acesta cei ce au participat la sondaj spun că vor aloca un procent de 40% din bugetul vacanței de vară pentru călătorii. Țările ce vor aloca cei mai mulți bani pentru călătorii sunt Germania (50.8%), Bulgaria (45.8%), Finlanda (41.1%) și Polonia (40.1%).

Când au fost ȋntrebaţi care sunt activitățile prioritare din punct de vedere al cheltuielilor din această vară, 11.3% din respondenți au afirmat că preferă călătoriile în țară, în timp ce 8.7% vor călători în străinătate..

În topul celor ce preferă călătoriile în străinătate sunt cei din Bulgaria, Brazilia și Danemarca, dispuși să aloce între 15% si 21% din buget pentru a pleca în vacanță peste hotare.

Dacă norvegienii vor cheltui în proporţie de 99.43% peste 100Eur pentru o noapte la hotel, cei din Germania (72.18%), Cehia (52.03%) și Bulgaria (48.72%) se află în topul celor ce preferă să apeleze la serviciile Airbnb pentru cazare în perioada estivală.

Care sunt activitățile preferate în această vară și unde merge mare parte din buget?

Referitor la activitățile pentru care vor cheltui mare parte din buget pe perioada vacanței de vară, respondenții au ales călătoriile în țară (11.3%), urmate îndeaproape de achizițiile de îmbrăcăminte și accesorii estivale (10.7%), dar și de activități de socializare cum ar fi: plaja, petreceri, restaurante, baruri (10%).

Activitățile recreaţionale în familie sau cele sportive sunt cele mai populare în Mexic, Canada și Cehia cu aproape 10% din buget alocat, urmat de participarea la evenimente personale: botezuri, nunți, etc. Doar respondenții din Letonia au ales pe primul loc grădinăritul și recondiționarea casei, fiind dispuşi să aloce un procent de 16% din venitul lor.

Cum a fost realizat Barometrul de Varã Ferratum Group  2018™?

  • Barometrul de Varã Ferratum a fost efectuat de catre clienții activi Ferratum Group în 20 țări din Europa cu un chestionar online standardizat pentru toate locațiile. Veniturile au fost menționate în moneda locală și investițiile relative pentru varã, calculate ca raport între cheltuielile de vară și venitul familiei disponibil în fiecare locație. Veniturile disponibile au fost ajustate pentru fiecare locație în funcție de paritatea puterii de cumpărare bazate pe cifrele anului 2014 ale Băncii Mondiale.
  • Peste 22.000 de gospodării au participat la sondaj. Respondenții au avut vârste cuprinse între 18 și 61 de ani, iar 54.4% au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodăriilor care au participat a fost de €603-€2631. Mãrimea medie a gospodăriilor este de 2.9 persoane.
  • În plus față de factorii demografici, respondenții au fost întrebați despre venitul lunar disponibil, cât de mult cheltuiesc în perioada verii, pe ce activități cheltuiesc banii, dacã vor folosi serviciile AirBnb pentru cazare și dacã vor utiliza mobile banking-ul în timpul calatoriilor în străinătate.
  • Sondajele au folosit valuta respectivã a fiecarei tari iar răspunsurile au fost echivalate astfel ȋncât sã reflecte puterea de cumpărare a fiecăreia. Toți respondenții la sondaj au fost anonimi.

Despre Ferratum Group:

Ferratum Group este un furnizor internațional de servicii bancare mobile destinate consumatorilor și întreprinderilor mici, distribuite și gestionate pe dispozitive mobile. Fondată în 2005 și cu sediul în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în 25 de țări din Europa, Africa, America de Sud și de Nord și in regiunea Asia-Pacific.

Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare digitale și mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluției bancare digitale. Ferratum Mobile Bank, lansată în 2016, este o platformă inovatoare de servicii mobile care oferă o gamă variata de servicii bancare, inclusiv plăți și transferuri online în timp real, într-o singură aplicație. În prezent este disponibilă pe cinci piețe europene. Condusă de fondatorul său, Jorma Jokela, Ferratum are aproximativ 1,9 milioane de clienți activi și fosti care au beneficiat de un împrumut în trecut (la 31 Decembrie 2017) din care peste 780.000 au un cont activ in Mobile banking sau cel puțin un împrumut luat în ultimele 12 luni.

Grupul Ferratum este listat la Bursa de Valori din Frankfurt sub simbolul „FRU”. Pentru mai multe informații, vizitați www.ferratumgroup.com.

·

Hobby-uri care te pot ajuta sa ai parte de un castig rapid

Cu totii cautam metode cat mai usoare de a face un castig rapid. Pentru asta nu trebuie sa iti vinzi sau amanetezi obiecte importante din casa, sa prestezi servicii care nu iti sunt pe plac sau sa te angajezi intr-un domeniu care nu te atrage. Exista cateva hobby-uri care te pot ajuta sa castigi cativa bani in plus si nu vei simti ca muncesti sau ca ai o presiune care iti apasa pe umeri. O sa muncesti cu drag, iar asta e poate cel mai important lucru.

Citește mai mult

·

Pasii de urmat in obtinerea unui credit nebancar

Multe dintre persoanele care au probleme financiare ajung sa gaseasca tot felul de surse de imprumut. Cei care au rude mai instarite, imprumuta de la rude, cei care au prieteni cu un statut financiar mai bun, imprumuta de la prieteni. Insa, nu tot timpul gasim astfe de persoane care vor sa ne vina in ajutor. O solutie mai simpla si fara prea multe obligatii este un credit nebancar.

Citește mai mult

· am nevoie de bani

Am nevoie de bani urgent: ce sa fac?

Cu siguranta ai fost cel putin o data in situatia in care sa ai nevoie de bani urgent si nu ai stiut cui sa ceri, cat, cu ce perioada de rambursare, iar lista intrebarilor poate continua. In realitate, nu este o rusine sa ai nevoie de bani si, de fapt, fiecare om are nevoie de bani, oamenii fiind considerati consumatori inca de la inceputul vietii si pana la finele ei.

Citește mai mult

·

Care sunt cele mai mari economii mondiale

Atunci cand ne referim la cele mai mari economii din lume, primele tari la care ne gandim sunt Statele Unite ale Americii, China, Germania si Marea Britanie.  Desi aceste tari au ramas in topul clasamentului cu cele mai mari sume inregistrate in PIB, specialistii considera ca situatia economiei mondiale va fi cu totul diferita in 2050.

Citește mai mult

·

De ce este mai bine sa platesti cu cardul de credit

Cardul de credit poate fi un adevarat inamic al finantelor personale, daca nu este folosit responsabil, iar din acest motiv expertii in finante ne recomanda sa alegem varianta cardului de debit. Desi poate fi tentant sa il folosesti oriunde si oricand, atragand dupa sine datorii care iti pot aduce dezechilibre in materie de buget personal, daca este folosit cu responsabilitate, cardul de credit iti poate oferi multe castiguri.

Citește mai mult

· finantele personale

Tu cum îți administrezi finantele personale?

Managementul prost al banilor este o parte comuna a celor mai multi tineri. De foarte multe ori ne-am lovit de probleme in ceea ce priveste modul in care ne cheltuim banii si ne-am gandit ca ne-ar prinde bine o educatie financiara cat mai buna.

Citește mai mult

· bani de acasa

Probleme comune ale celor care doresc sa faca bani de acasa

A lucra de acasa este un vis pentru majoritatea celor care se trezesc in fiecare dimineata la ora 7:00 si sunt nevoiti sa ajunga la birou indiferent de vremea de afara, de problemele personale si de cheful din dotare. Spre norocul nostru, a face bani de acasa este din ce in ce mai facil. Tehnologia moderna permite tot mai multe activitati care pot fi desfasurate de acasa si care pot sa genereze venituri substantiale. Blogging, programare, vanzari online sau design, sunt activitati care nu necesita renuntarea la pijama si permit un program cat se poate de flexibil.

Citește mai mult


Vreți să fiți la curent cu cele mai recente informații financiare?
Abonați-vă la newsletter-ul Finanza.ro!

Introduceți mai jos adresa dumneavoastră de email și apăsați enter